Wednesday, August 8, 2012

pengalaman selama bekerja...

pada 30 april aku dipanggil oleh GCH RETAIL.SDN.BHD(Giant).....first time aku keja..best kot..pengalaman yg terindah....suka kot....xpernah aku kja sblm ni...ni pengalaman yg x dapat ku lupakan.....ketaq kot....keja aku ialah CASHIER...yg scan2 barang tu....hahaha....terbaik..aku kna training 3 ary...first training aku kna dgn cashier kak asma...kak asma mngajar aku sgalanya....second training dgn sabrina...last training dgn supervisor kak marlina...first training pergh amat mncabar..xleh duduk ...sakit kaki yg teramat sgt..sbb berdiri..haha...aku da..kau da..xda kan...hahah...aku n sahabat baik aku iaitu HANISAH....d mna dia d stu la aku..haha..baik kan..susahsng bersama..insyallah....first training paham2 ja laa....scan barang tu kna double scan...mmng kaya la giant klo aku dk uat double scan mcm tu...hahah...tapi xla..kna cancel item laa....id supervisor laaa...haha..suka..lama kelamaan aku kja smakin hari smakin seronok...penat tu mmng la..tapi kita klo kja ikhlas mmng best laaa...pengalaman dpt mematangkan diri sndri..haaaa....bulan posa kna time kja..haaa...terbaik..mkn d kaunter...best wooo....mkn dgn pekerja2 yg lain..aku ni d tempat kja mmg paling riuh laa....security di giant kna pekak telinga la klo aku dtg kat staff enterance(tmpat aku ambk beg n bergosip skit2..)...haha....smoa security baik2 woo..bkn sng nak kja tmpat org ni....tapi di giantalorsetar ni lain la..baik2 belaka...ikhlas aku puji ni..haha...susah la nak dapat yg baik d tempat kja...yg plingbest bila customer dtg..klo nak kna maki hamun tu dh perkara biasa...customer kan xpernah puas aty....kadang diorang yg uat salah, kita yg dipersalahkan...marah kita kna simpan...kadang2 aku xtahan sabar naik darah jugak laaa...hahahah...pngalam suroh aku bnak bersabar...pada 31 julai,aku resign kja...tarikh yg pling aku x suka..sbb nak smbung blajar kan..so resign la..sdih sgt2....mohon maaf pda staff yg lain...andai tersalah bhasa n trkasar selama bekerja....klo dgn customer yg marah2 tu bnyak la bersabar..klo tersalah harga tu bnyak2bersabar..jgn marah diorang jaaa...nak tau kja cashier ni hanya scan brang bukan letak brang..so customer yg suka marah cashier sbb harga barang lain silap laa....sbb cahier xtau..itu smoa kja org yg letak harga bkn cashier..lpas ni xda cashier korang nak byar kat mna?pkir la..setiap manusia da perasaan..haaa..tu la pngalaman drku.....

msa pakai bju training..=p

sy n hanisah dpt bju cashier..

slip gaji.....first..

tmpat punch card kami...

di kaunter,..scan barang..

di staff enterance...

kwan kja..syg u all.

ni sepervisorkak mun...kak kami...

No comments:

Post a Comment